Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi minik iğne uçlarıyla cilt için gerekli tıbbi ürünlerin cildin orta katmanına (dermis) veya üst katmanına (epidermis) verilmesi ile ilgili medikal bir yöntemdir.

1952 yılında ilk kez Dr Michel Pistor tarafından farmakolojik maddeler tedavi edilecek bölgeye ,seyreltilerek doğrudan uygulamış astım ataklarını tedavi etmeye çalışırken işitme kaybını tedavi etmiştir.Bu tedaviyi 1958’de “La Presse Medicale” de makale olarak yayınlamıştır. Sonrasında da bu teknikle tedavi edilebilen dokular embriyolojik köken olarak mezodermden kaynakladığı için Mezoterapi olarak Dr Pistor tarafından isimlendirilmiştir.

Mezoterapi Nasıl Yapılır?

Mezoterapi az miktarda ilaç sorunlu olan bölgeye direkt olarak uygulanır.Mezoterapi dermatoloji,travma,vasculer sistem,jinekoloji,fizik tedavi hastalıkları,ortopedi,nöroloji,romatoloji,oftalmotoloji,gastoroenteroloji,gögüs hastalıkları gibi farklı branşlarda kullanılabilmektedir.

Mezoterapi ile Cilt Gençleşir mi?

Mezoterapi ile cildin ihtiyacı olan her türlü tedavi edici ajan dermis içine verilebilir.Cildin ihtiyaçları zamanında karşılandığı için parlak pürüzsüz ve hoş bir görüntü elde edilir.Cilt kalitesi en yüksek seviyede tutulabilir. Mezoterapi cildin beslenmesini sağlayan önemli bir tekniktir. Yapılan ürüne göre belli aralıklarla tekrarlanması gerekir.Nasıl cildimizin sağlıklı olması için dengeli beslenme ,su içme ve zararlı çevresel faktörlerden uzak durulması gerekiyor ve bunları belli bir ritimde yapmamız gerekiyorsa,mezoterapiyi de düzenli olarak yaptırmamız gerekiyor.

Mezoterapi Güvenli mi?

Mezoterapi güvenli bir uygulamadır. İçeriklere veya anestezik ürünlere özel bir allerjisi yoksa kişilerin görülmüş büyük bir yan etki yoktur literatürde.

Mezoterapi ile Cilt Parlar mi?

Mezoterapi ile cilt kesinlikle parlar. Mezoterapi ürünleri içindeki hyaluronik asit oranına göre ve cildin ihtiyaç seviyesine göre bu parlaklık oranı değişir. Cildin ihtiyacı olan vitamin mineral hyaluronik asit bir kaç seansta bol miktarda yüklendiğinde cilt doyar ve ışıldamaya başlar…

Mezoterapisi Etkisi ne kadar sürer?

Mezoterapi cildin ihtiyacına göre 2-4-6 seans uygulanır. Kullanılan ürüne göre 6 ay ile 1 yılda bir tekrarlanması önerilir.

Hangi Durumlarda Mezoterapi Kullanılır?

25 yaş üstü erkek kadın fark etmeksizin cildinin beslenmesine önem veren bakımlı olmak isteyen herkese uygulanabilir.

Bunun yanısıra kızarıklık problemi olan kişilere uygulanabilir.

Kırışıklık problemi olan veya cildi yer çekimi ve çevresel faktörlere bağlı olarak esnemeye başlamış elastin kollajen liflerin yapısı bozulmuş kişilere uygulanabilir.

Saç dökülme problemi olanlarda sıklaştırma saçları güçlendirme ve uyuyan saçları uyandırmada etkili bir tedavi olarak saç mezoterapisi kullanılır.

Eklem ağrısı kas ağrısı ligaman problemi olan ,ortopedik şikayete sahip kişilerde ağrı Mezoterapisi etkin olabilir.

Mezoterapi kimlere uygulanabilir?

Kadın erkek fark etmeksizin ,genç orta yaşlı veya 65 yaş üstü  herkese mezoterapi uygulanabilir.Estetik amaçlı ,yaşlanma yönetimi amaçlı, ağrı yönetimi amaçlı gibi pek çok nedenle mezoterapi her yaş grubunda kullanılabilir.

Otoimmün hastalığı olanlara uygulanmaz. Kan sulandırıcı kullananlara uygulanmaz. Tiroid

Mezoterapi yaptıran ünlüler kimlerdir?

Sharon Stone,Seda Sayan, Ayşenur Yazıcı,Cemil İpekçi,Çağla Şikel gibi ünlüler mezoterapi ürünlerinden faydalanmaktadırlar.

Mezoterapi fiyatları?

Mezoterapi fiyatları kullanılan ürüne göre değişiklik göstermektedir.750 TL ile 2000 TL arasında ürün yelpazesi vardır.

1-Mezoterapi yapıldığında canım yanar mı?

Lokal anestezi kremleri sonrası uygulanan bir işlem olduğu için ağrılıbir işlem olduğunu söylemek yanlış olur.

2- Mezoterapi sonrası nasıl yan etkiler olabilir?

İğne nedeniyle uygulama bölgesinde yer yer morluk kızarıklık ödem gibi lokal yan etkiler olabilir. Bu etkiler 7-10 günde tamamen geçer.

3- Mezoterapi tekrarlanmalı mı?

Mezoterapi yapılan ürün özelliğine göre 6 ay ile 1 yıl arasında tekrarlanmalıdır.