Akne (Sivilce) tedavisi

Ciltteki yağ butonlarının iltihaplanması ile oluşan bir durumdur.En sık ergenlikte görülsede hormon bozukluğu beslenme bozuklukları ve yaşlılıkta da görülebilir. Cildin üzerindeki P acnes adı verilen bakteriler enfeksiyona neden olur.Sivilceler taze iken tedavi edilmezse skar dediğimiz ciltte hasar oluştururlar .Cildin elastin kollajen lif yapısı bozulur çukurlar ve bantlar oluşur.Öncelikle sivilceyi kurutucu tedavi yapılır.Tedavide kullanılan ürünler:

1-Benzoil peroksit solüsyonları

2-antibiyotik kremler

3-Retinollü kremler

4-Acnelan maskesi

5-Antibiyotik tedavisi

6-Oral A vitaminleri

7-Doğum kontrol hapları kadın hastalarda

8-Lazer tedavisi

Akne tedavisi nasıl yapılır?

Muayene ettiğimiz hastamızın genel durumuna göre akne kurutucu tedavi başlanır. Çok yaygın geniş ve uzun süreli aknesi olan kişilerde ağızdan ve topikal akne kurutucu tedavi birlikte verilir.Yüzeyel ve az sorunlu ciltlerde topikal tedavi ile hasta gözlenebilir.

Akne tedavisi ile aknelerden kurtulabilir miyiz?

Akne tedavisi düzenli kullanıldığında hastanın cildini rahatlatan akneleri azaltan bir tedavidir.Aknenin altında yatan neden tedavi edildiğinde akneden kurtulabilirsiniz.Aslolan aknenin cildinizde iz bırakmadan tedavi edilmesidir.

Akne tedavisi güvenli midir?

Akne tedavilerinden özellikle Avitamini preperatları gebelere lohusalara kanser hastalarına verilmez Karaciğer hastalarında kullanılmaz. Tedavi esnasında özel tahlillerle ayda bir takip edilerek ilaç etkisi kontrol altında tutulur.Gerekli takipler yapılıp düzenli kontrole gittiğiniz sürece güvenli bir süreçtir.

Akne tedavisinin etkiliği ne kadar sürer?

Akne tedavisi kişinin cilt yapısı beslenmesi hormonel dengesi gibi multifaktöryel bir hastalıktır. Yapılan tedavinin kalıcı olabilmesi için düzenli bir hayat kalitesine sahip olmak gerekir.

Akne tedavisi kimlerde kullanılır?

Akne problemi olan herkese yönelik bir tedavi seçeneği bulunabilir. Ancak A vitaminli tedaviler karaciğer problemi olanlarda ,böbrek yetmezliği olanlarda, hamile ve lohusalarda kullanılmaz. Diğer hastalarda da ayda bir takibi zorunludur.

Akne tedavisi fiyatları nasıldır?

Akne İlaç tedavileri 50 TLden 500 Tl ye kadar mal olabilir.Acnelan maske tedavisi seansı  1000-1500 TL civarıdır.