Botox Nedir?

Botox Clostridium botulinum bakterisi tarafından üretilen bir toksindir.

Dünyada bilinen en kuvvetli zehirdir.

Serolojik olarak 8 farklı tipi vardır. 7 tanesi nörotoksindir.

Bu nörotoksinler ; A,B,C1,D,E,F ve G

En kuvvetli etkili olanı BoNTA-tip A dır.

Botox dünyada ve Türkiye’de en sık uygulanan estetik uygulamalarındandır. 1997 yılında tedavi amaçlı piyasaya sürülmüştür.Piyasaya sürülmeden önce bilimsel çalışmalarda çeşitli hastalıklarda tedavi amaçlı kullanımları etkinlikleri yayınlanmıştır.

FDA tarafından ilk göz seğirmesi ve şaşılık tedavisi için onay almıştır.

Estetik amaçlı ilk kullanımı Richard Clark isimli Amerikalı plastik cerraha aittir.Botoxun kırışıklık üzerine etkileri ile ilgili Plastik ve Rekonstrüktif cerrahi  dergisinde 1980 yılında makalesi vardır.

JD ve JA Carruters 1992 de Kaş arası kırışıklığı tedavisinde Botox A’nın etkilerini makale olarak yayınladılar. Göz seğirmesi hastalarının tedavi gözlemi esnasında kırışıklıkların azalmasının fark edilmesi ile Botox estetik amaçlı tedavide kullanımının yolu açılmıştır.

12 Nisan 2002 de FDA Kaş arası kırışıklık( Glabella kırışıklığı ) çizgilerinin geçici tedavisinde Botilinum toksin A yı onaylamıştır.

Ve 2010 yılında da Botilinum Toksin A migren tedavisi içinde FDA onayı almıştır.

Böylelikle tedavi çeşitliliği arttıkça çeşitli şirketlerce üretimi de artmıştır.

Dünyadaki Botilinum toksin preperatları;

1- BOTOX , VİSTABEL  -OnabotilinumtoxinA ( Allergan)

2- DYSPORT- AbobotilinumA ( Ipsen, Speywood)

3- XEOMİN – IncobotilinumtoxinA (Merz)

4-NABOTA – InabotulinumtoxinA (Daewoong Pharmaceutical Co Ltd)

5- BOTULAX -OnabotulinumtoxinA ( Hugel İnc.)

6- REFİNEX – Onabotulinumtoxin A ( DPS Technologia Development Limited)

7- AZZALURE – Onabotulinumtoxin A ( Gelderma)

8- NEURONAX – Onabotulinumtoxin A ( Medy-tox)

9- MYOBLOC/ NEUROBLOC RimabotulinumtoxinB (Solstice Neurosciences)

Türkiye’de ruhsatlı Botox ürünleri BOTOX ( Allergan) ve DYSPORT( Ipsen).

TC  Sağlık Bakanlığı İlaç ve Tıbbi Cihaz kurumunca ruhsatlandırılmış iki botulinum toksin A ve Onabotulinum toksin A içeren preperat bu iki üründür.Bu iki preperat dışındakiler üretim ve saklama koşulları açısından denetlenen ürünler değildir.

Botox Nasıl Yapılır?

Botox sulesakrak tarafından işlem yapılacak bölgeye 15 dk krem  lokal anestezi uygulanarak veya buz anestezisinden faydalanılarak yapılmaktadır.İşlem yapılacak bölge temizlenir dezenfekte edilir. Sulandırılarak hazırlanan toksin hayalet iğne ucu denilen çok ince uçlu iğneler ile kas içine enjekte edilir.İşlem ortalama 15 dakika sürer.

Botox İle Kırışıklık Giderilir mi?

Dünyada kırışıklık tedavisinde uzun yıllardır kullanılan en güvenli uygulamalardan biri Botox dur. Yaşlanmanın cildimiz üzerindeki ilk bulgularından biri kırışıklıklardır. Yüzümüzdeki kırışıklıklar  hareketle oluşan (dinamik) veya sabit kırışıklıklar (statik) olabilir.Yüz mimik çizgilerimizin derinleşmesi ile oluşurlar. Bu kırışıklıklar derin,yüzeyel,ince ve geniş olabilirler.

Dinamik kırışıklıkların tedavisinde Botox en iyi yöntemdir. Sulesakrak klinikte bu tarz kırışıklıklarda Botox kullanılmaktadır. Statik kırışıklıklarda ise Botox ile birlikte ek tedavi yöntemleri önermekteyiz.

Botox Güvenli midir?

Botox 1997 yılından itibaren tedavi amaçlı kullanılmaktadır.

2002 yılından itibarende estetik amaçlı FDA ( Amerikan Gıda ve İlaç Yönetimi Kurumu) onayı almış ve dünyada kullanılmaya başlanmıştır. Estetik işlemler içinde en popüler uygulamadır.

Kliniğimizde de estetik alanda cerrahi olmayan bir yöntem olarak kırışık tedavisinde güvenli ve başarılı bir şekilde kullanmaktayız.Kadınların estetik uygulamalarla ilk tanışabilecekleri ve mutlu olabilecekleri en güvenli uygulamalardandır.

Botox ile kırışıklıklar tamamen gider mi?

Hareketle oluşan (Dinamik) kırışıklıklıkları Botox etki süresince gidermek mümkündür. Ancak kırışıklıkların temelinde ciltte elastikiyet kaybı ,kollajen azalması ve nem kaybı söz konusudur.

Kişinin yaşam şekli ,uyku düzeni, beslenmesi,sigara gibi kötü alışkanlıkları ve çevresel faktörler cilt kalitesi için çok önemlidir.

Botox’ un Etkisi Ne Kadar Sürer?

Botox etkisi yaklaşık olarak 72 saatte başlar . Max etki dediğimiz pik noktası 2-3 hafta içinde gerçekleşir.

Doku üzerinde sağlanan bu etkinin ortadan kalkması ortalama 3-4 aydır.

Uygulama yapılacak kişilerin bir hekime başvurduklarında ürün ile ilgili bilgi alması ve ruhsatlı ürün kullanılıp kullanılmadığını sorgulaması, soğuk zincirin önemli olduğu Botox gibi bir üründe çok önemlidir.

Botox bir soğuk zincir ürünüdür.

+2-+8 derece arasında buzdolabında saklanmalı ve bir yerden bir yere taşınırken de buz aküleriyle ve soğuk taşıma çantalarıyla taşınmalıdır.

Hangi durumlarda Botox Kullanılır?

Kullanımı hukuki ve etik olarak yetki verilen uygulama alanlarına On Label Uygulama alanları diyoruz .

-Serebral palsili çocuklarda ayak şekil bozukluklarında

-Bleferospazm((Göz seğirmesi)

-Strabismus (Şaşılık)

-Migren Tedavisi

-Estetik olarak: -Kaş arası (Glabellar çizgiler)

-Kaz ayağı çizgileri

-Alın çizgileri

Botox Nasıl Etki Eder?

Botilinum toksini dokularda kas ve ter bezlerinde sinir hücresi içine endositozis ile girip SNARE(snaptobrevin ) komplex yapısını bloke ederek asetil kolinin sinir sonlanmasında vezikülden salınmasını durdurur. Sinirin doku aktivitesi üzerindeki etkisi azalır ve böylelikle kas kasılamaz veya terleme olmaz.

Botox Kimlere Uygulanabilir?

18 yaş üstü kadın ve erkek herkese uygulanabilir.

Özellikle yüz ve boyun bölgesi kırışıklıkları tedavisinde tercih edilir.

Kimlere uygulanamaz dersek;

1-Formül bileşiğindeki herhangi bir maddeye aşırı duyarlılığı olan kişilere

2-Myastenia Gravis veya Eaton Lambert Sendromu gibi hastalığı olanlara

3-Gebelik ve Emzirme dönemi yeterince çalışma olmadığı için bu üç grupta Botox kullanılmaz.

Ayrıca Botox uygulamalarında nadir de olsa direnç gelişimi ile karşılaşıyoruz.

Direnç gelişiminin nedenleri nelerdir derseniz;

1- Sık sık az dozda toksin uygulanması

2- 3 aydan kısa sürelerde Botox uygulanması( 3 hafta ile 3 ay arası uygulama tekrarı önerilmez)

3- Yüksek doz Botox uygulanması

Direnç gelişimi görülme sıklığı 100 hastada 3-10 kişi civarındadır.

Botox uygulaması doktor kontrolünde ve doktor takibinde yapılmalı ve bu uygulamalar ile ilgili sağlık kaydınız mutlaka tutulmalıdır. Yüzünüze yapılan ürün dozu yapılan bölge ve uygulama sıklığının kaydı hekim ve hasta memnuniyeti için çok önemlidir.

Her hastaya işlem öncesinde  Dr sulesakrak tarafından kliniğimizde detaylı bilgi verilmektedir ve yazılı onam formu hastamız tarafından okunduktan sonra ve imzası ile rızası alınmaktadır.

Onam formu işlem hakkında bilgi içerir,işlemden beklenen yararları ,uygulama ile oluşabilecek riskleri,yan etkileri,uygulamadan sonra dikkat edilecek hususları içerir.

Botox Nasıl Uygulanır?

Steril %9 NaCl ile Botox sulandırılır.

Hazırlanan ürün buzdolabının kapağında saklanabilir.

Kesinlikle dondurulmamalıdır.

Kullanırken buz üzerinde muhafaza edilmelidir ısınmasına izin vermeden uygulama yapılmalıdır.

Uygulama yapılacak bölgeye lokal anestezi veya buz uygulanır.Dezenfekte edilen uygulama alanına çok ince iğne uçları ile Sulesakrak tarafından hastanın ihtiyacı olan minik dozlarda kas içi uygulama yapılır. 10.günde hasta kontrole çağrılır.

Botox Yaptıran Ünlüler?

Günümüzde mimiklerimizi bozmadan Botox yaptırmak mümkündür.

Dr Sule Sakrak pek çok ünlünün Botox ile kırışıklıklarını yönetebildiğini ancak mimiklerinden de fedakarlık etmek zorunda olmadığını söylemektedir. Micro Botox , bebek Botox uygulaması ile küçük dozlarda kırışıksız cilt sahibi olunabilir.

Botox Fiyatları 2019-2020

Kliniğimizde Botox uygulaması bölgeye ve uygulanacak miktara göre 1500-2500 TL arası uygulanmaktadır.

-Botox ağrılı/acılı bir işlem midir?

Botox tedavisi lokal anestezi ile yapılan ağrısız bir işlemdir.

-Botox İşleminin yan etkisi var mıdır?

Kas ve sinir etkileşimini bloke ederek kas geçici felç eder.Amacımız istediğimiz kasta bu etkiyi oluşturmaktır.Bazen istediğimiz dışında kaslara Botox yayılırsa farklı kas grupları etkilenebilir. Nadir de olsa göz kapağı düşmesi görülebilir.Bu etki sürelidir.

Ortalama 4 ay.Ancak bu hastalarda da göz kapağı düşüklüğüne meyil vardır genelde, Botox ile görünür hale gelir.Ama kalıcı bir yan etki değil, 1,5 ay sonra hasta normalleşir 4 ayda tamamen bu yan etki geçer.

-Botox Kalıcı mıdır?

Botox işlemi ortalama 3-6 ay kalıcıdır.Daha sonra etkisini kaybeder.Tekrarlanması gerekir.