Cildimizde çeşitli nedenlerden dolayı oluşan melanin pigment bozukluğunun tedavisini sağlayan işlemlere leke tedavisi denir. Lazer,mezoterapi,kimyasal peeling ,enzim peeling,kök hücre,eksozom, dermapen ve evde bakım kremleri gibi işlemlerle leke tedavisi yapılabilir.

Leke tedavisi nasıl yapılır?

Öncelikle leke tedavi edilebilir bir hastalıktır ancak lekeli cilde yumuşak davranıp ,sabırlı olmak dokunun kendini düzgün iyileştirmesini bekleyebilmek gerekir.Lekenin durumuna göre Q switch veya nd-yag  lazer ile uygulama yapılabilecek lekelerde 2-4 seans işlem gerektirir. Mezoterapi ve dermapen  ile yapılan leke tedavilerinde 4-6 seans ,kimyasal peeling ile 3-4 seans işlem  gerekir. Yeni tedavi metodu olan enzim peeling ile 1 seans uygulama yapılır, bazen 1 yol donra tekrarı önerilebilir.Kök hücre Eksozom tedavisi de 3-4 seans uygulanabilir.Evde bakım kremleri 6 ay ile 2 yıl süre zarfında kullandırılır. Güneş kremi ise ömür boyu önerilir.

Leke tedavisi ile cilt lekelerden temizlenir mi?

Pek çok insanın sorunu olan lekelerden leke tedavileri ile kurtulmak mümkündür.Sadece sabırlı olmak gerekir. Doğru cilt katmanındaki lekeye doğru işlem yapılırsa temiz lekesiz bir cilt oluşur.

Leke tedavisi güvenli midir?

Kullanılan metoda göre leke tedavisi ehil ellerde yapılırsa güvenli bir işlemdir. Cildi hırpalamadan yavaş yavaş ve etkin tedavi yapılmalıdır. Cilt nem dengesine dikkat edilmelidir. İşlem esnasında ve sonrasında güneş koruyucu ve pigment baskılayıcı tedavi elzemdir.

Leke tedavisi uygulamak ne kadar sürer?

Leke tedavisi 3-6 aylık bir tedavidir. Yapılan işleme göre 1-6 seans uygulama yapılır. Uygulamalar arasında 7-15 gün ara verilir. Dokunun kendini tamir etmesi beklenir.  Bazen tek bazen kombine tedaviler kullanılır.Leke tedavisi sonrası 6 ay ile 2 yol arası melanin pigmentini baskılayıcı tedavi uygulanır. Hastaların güçlü pigment kontrol sistemi denen uygulamaları kullanması çok önemlidir.

Leke tedavisinin etkinliği ne kadar sürer?

Baskılayıcı tedavi ve güneş koruyucu düzenli kullanıldığı sürece etkinliği %80-90 dır. Leke cilt etkili korunursa lekeler geri gelmez.

Leke tedavisi kimlere yapılır?

Hamile ve emzirenlere leke tedavisi yapılmaz,bunun dışında kadın erkek farketmeksizin leke problemi olan herkese yapılabilir .

Leke tedavisi fiyatları nedir?

Uygulanan metod göre değişmekle birlikte seans ücreti 2500TL-25000TL arası değişebilir.

Daha Fazla Yazı

Cosmelan Leke tedavisi Nedir? Yeni kuşak leke tedavisidir. Enzim peeling sistemi ile çalışır. Gebelik lohusalık lekeleri,güneş lekeleri,yaşlılık lekeleri,ilaç kullanımına bağlı lekeler ve idiyopatik nedenli lekelerde